FĂĄ tillgĂĄng till: Orderhistorik, Bevakningar, Listor, Recensioner, Forum m.m.
Glömt ditt lösenord?
Uppge din e-postadress.
Vi använder så kallade cookies pĂĄ www.mantikora.se.
En cookie är några få tecken som sparas på din dator och som
vår webserver sedan använder för att ge dig några av de funktioner
som finns på vår hemsida.
Tillfälliga cookies
Under dina besök använder vi tillfälliga cookies för att ge dig
möjlighet att använda olika formulär för att skicka information
till oss, till exempel för att komma ihåg vad du har i din kundkorg.
Tillfälliga cookies tas automatiskt bort när du lämnar vår hemsida.
Sparade cookies
Vi använder sparade cookies för att hemsidan skall komma ihåg ditt
användarnamn så att du inte skall behöva skriva in det varje gång
du skall logga in. Vi använder även sparade cookies för att räkna
antalet unika, men anonyma, besökare.
Avstängning av cookies
Om du inte tillåter denna hantering så går det att stänga
av mottagning av cookies i din webläsares inställningar, men då kommer vissa
funktioner på vår hemsida att inte fungera. Till exempel kommer inga varor att
registreras i kundvagnen.
Skapa ett nytt konto
FĂĄ tillgĂĄng till Orderhistorik, Bevakningar, Listor, Recensioner m.m.
Meddela mig när produkten går att beställa
Spelbibliotek
Spelbiblioteket är helt enkelt vårt utbud av spel som man kan sitta och spela på plats, men som även går att hyra hem. Vi har ett brett sortiment med allt från barnspel till riktigt tungrodda strategispel, och allt däremellan. Många av spelen i vårt spelbibliotek hittar du även till försäljning i butiken.
Följande spel finns att låna i våra spelbibliotek:
A world of peace has been torn asunder by the opening of a vile portal from the goblin kingdom. Nasty goblins pour into the peaceful groves and villages of the elf world, setting the realm ablaze. Now you, the heroes, must quest in order to right this wrong. There are two paths to victory: closing the portal or slaying all the goblins. Which one will you choose? Either way, your quests will be aided by the help of the surviving mushroom folk — and by the epic items that have been lost in the realm’s deep dungeons. The world is ending quickly, so you must act fast to save it, but you also need to know when your luck will run out….
Each round is broken into two phases: day and night. During the day, players travel far and wide, visiting villages to acquire quests, monuments to learn powerful spells, mushroom groves to seek guidance, and treacherous locations in search of artifacts! Acquiring artifacts empower the heroes with unique abilities; this may improve a heroes’ movement or combat, or their ability to learn spells or mitigate harmful dice rolls. Heroes must travel by foot, by horse, by raft, by boat and by gryphon to get to everywhere they need to go to satisfy their quests — or to position themselves for what night brings.
As each type of movement is different, and limited, players need to take careful consideration when traveling, and how they travel, if they wish to accomplish all of their goals. During the night, players must face the challenge of their quests, and decisions, by rolling dice, hoping for fortune, and knowing when to quit. Will you press on? Or is it time to save your progress and rest? Tomorrow is another day.