|
Ensamma Vargen: Fehmarns Eldar |
|
|
|
Artikelnummer: |
ÅSKEV116 |
Utgivare: |
Åskfågeln
|
Språk/Regler: |
|
Lagerstatus: |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ett rollspelsäventyr till Ensamma Vargen, komplett med sex färdiga hjältar framtagna enligt de lite mer avancerade reglerna i Ensamma Vargen Expert. Äventyret går att spela klart på några timmar, men spelar ni utan tidspress räcker det till två eller tre spelsessioner.
Det är Fehmarns festivalvecka, men de festliga planerna hotas av vädret. Hettan och torkan är outhärdlig, och giaker på plundringsstråt utnyttjar situationen. Äventyrets hjältar dras under äventyret in i en händelsekedja som är mer illavarslande än de först kunnat ana, med intriger som sträcker sig långt in i Mörkerlanden och där uppgörelsen kommer att stå i ett av Mörkermästarnas vakttorn i Durncragbergen. Ett vakttorn som ruvar på mörka hot då en nadziranim, en svartkonstmagiker, och en cenerdruid samarbetar för att sätta sina onda planer i verket.
Scenen är iordningställd för att spelarnas hjältar ska rädda hela Sommerlund från lågorna! Fehmarns eldar spelas med rollpersoner som hämtas från Ensamma Vargen Expert, med dess mängd av olika hjälteklasser att välja bland. Spelarna får flera alternativ att välja bland, där endast en av de färdiga hjältarna är en Kaikrigare. Fehmarns eldar är författat av August Hahn och översatt av Olle Sahlin. Lukas Thelin har illustrerat och Francesco Mattioli gjort kartorna till äventyret.
|
|
|
|
|
|
|