Få tillgång till: Orderhistorik, Bevakningar, Listor, Recensioner, Forum m.m.
Glömt ditt lösenord?
Uppge din e-postadress.
Vi använder så kallade cookies på www.mantikora.se.
En cookie är några få tecken som sparas på din dator och som
vår webserver sedan använder för att ge dig några av de funktioner
som finns på vår hemsida.
Tillfälliga cookies
Under dina besök använder vi tillfälliga cookies för att ge dig
möjlighet att använda olika formulär för att skicka information
till oss, till exempel för att komma ihåg vad du har i din kundkorg.
Tillfälliga cookies tas automatiskt bort när du lämnar vår hemsida.
Sparade cookies
Vi använder sparade cookies för att hemsidan skall komma ihåg ditt
användarnamn så att du inte skall behöva skriva in det varje gång
du skall logga in. Vi använder även sparade cookies för att räkna
antalet unika, men anonyma, besökare.
Avstängning av cookies
Om du inte tillåter denna hantering så går det att stänga
av mottagning av cookies i din webläsares inställningar, men då kommer vissa
funktioner på vår hemsida att inte fungera. Till exempel kommer inga varor att
registreras i kundvagnen.
Skapa ett nytt konto
Få tillgång till Orderhistorik, Bevakningar, Listor, Recensioner m.m.
Meddela mig när produkten går att beställa
Spelbibliotek
Spelbiblioteket är helt enkelt vårt utbud av spel som man kan sitta och spela på plats, men som även går att hyra hem. Vi har ett brett sortiment med allt från barnspel till riktigt tungrodda strategispel, och allt däremellan. Många av spelen i vårt spelbibliotek hittar du även till försäljning i butiken.
Följande spel finns att låna i våra spelbibliotek:
Players compete in two teams in Decrypto, with each trying to correctly interpret the coded messages presented to them by their teammates while cracking the codes they intercept from the opposing team.
In more detail, each team has their own screen, and in this screen they tuck four cards in pockets numbered 1-4, letting everyone on the same team see the words on these cards while hiding the words from the opposing team. In the first round, each team does the following: One team member takes a code card that shows three of the digits 1-4 in some order, e.g., 4-2-1. They then give a coded message that their teammates must use to guess this code. For example, if the team's four words are "pig", "candy", "tent", and "son", then I might say "Sam-striped-pink" and hope that my teammates can correctly map those words to 4-2-1. If they guess correctly, great; if not, we receive a black mark of failure.
Starting in the second round, a member of each team must again give a clue about their words to match a numbered code. If I get 2-4-3, I might now say, "sucker-prince-stake". The other team then attempts to guess our numbered code. If they're correct, they receive a white mark of success; if not, then my team must guess the number correctly or take a black mark of failure. (Guessing correctly does nothing except avoid failure and give the opposing team information about what our hidden words might be.)
The rounds continue until a team collects either its second white mark (winning the game) or its second black mark (losing the game). Games typically last between 4-7 rounds. If neither team has won after eight rounds, then each team must attempt to guess the other team's words; whichever team guesses more words correctly wins.